söndag 1 augusti 2010

livet?

just nu sitter jag och stör mig på att vuxna människor sitter och "hotar" med att de ska ta livet av sig, allt för att få folk att bry sig om en? eller är det uppmärksamhet? det är frågan. själv tycker jag att det är sjukt dålig stil att sitta och säga något sådant, det är precis inget man sitter och skojar om. även om man har/haft det tufft tid, så går det alltid över, om man tar tag i sig själv. inget blir bättre av att sitta hemma och tycka synd om sig själv, det har jag iallafall lärt mig! för problemen löser sig inte av sig själv, det får man själv fixa.

livet är tillför att leva, annars skulle vi inte finnas :)
eller hur?

4 kommentarer:

  1. Jag minns en tjej som också mådde dåligt och hotade med sådana grejer, men det är klart att det är väldigt annorlunda om man är vuxen eller barn. Lägg inte ned energi på den människan, hon eller han måste ta itu med det själv.

    SvaraRadera
  2. håller med dig helt =)

    SvaraRadera
  3. Problem e till för att lösas,då på ett vettigt sätt! Att ta sitt liv,lämna jorden är ingen lösning.Mer ett skrik på hjälp*jag mår ej bra*
    Visst livet är inte alltid en dans på rosor,dt går upp & dt går ner,*sånt e livet*
    Så ryck upp dig,se framåt & njut av LIVET !!!!

    SvaraRadera