torsdag 18 mars 2010

09.37, torsdag morgon.

så himla underbart att slippa vakna klockan sex, fick sova tre timmar längre idag och vet ni vad? jag mår toppen när jag vaknade, det var ett tag sedan man gjorde det. alla som inte har vart gravida och vill bli det, jag kan säga såhär; det är ingen dans på rosor. det har jag lagt märke till på dem här veckorna men det är även spännande och underbart på samma gång. man blir över känslig för precis allt, jag börjar gråta för det lilla minsta och sur för ingenting. sen olika lukter klarar jag inte av alls. tex när jag var hemma hos tina häromdagen, så hade hon lagat mat och haft i vitlök i maten, det luktade vitlök i hela lägenheten och jag trodde att jag skulle spy (har aldrig lagt märke till det annars) så allt slutade med att vi fick gå hem till mig. sedan att man mår illa på morgonen, det är direkt ingen bra start på dagen precis ;) men som jag skrev, det är värt det! jag ångrar det inte, inte en sekund.
-
idag blir det att stor städa hela lägenheten och fixa inför tvätten imorgon, även packa ner lite kläder och så inför helgen. det blir att fira mikaela imorgon och på lördag åker jag hem till mamma och är där tills på måndag morgon. det ska bli underbart att komma hem till mamma som man inte har träffat på tre månader, tänk er? tre månader! usch på mig.
-
sedan måste jag plugga svenska som jag tydligen ligger efter i, det har inte blivit så mycket pluggande på det senaste, men jag får väl försöka ta och ändra på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar